Home > Gadgets > WhatsApp must have App

WhatsApp must have App

Sinds ik bij MobileViking ben en mijn Samsung Nexus S heb maak ik gebruik van WhatsApp om smsen te versturen. WhatsApp is een gratis applicatie die je kan downloaden voor de meeste besturingssystemen. Het verstuurt je berichtjes via mobiel internet of wifi. Het enige wat je hoeft te doen wanneer je het installeert is je gsmnummer opgegeven, WhatApp zoekt dan zelf in je telefoonboek naar gebruikers die deze app ook hebben staan op hun smartphone.

Om WhatsApp te kunnen gebruiken heb je een internet verbinding nodig, maar wees gerust, veel data verbruikt deze app niet!

WhatsApp is voor veel mensen een handige oplossing wanneer ze veel smsen versturen, meer dan wat hun abonnement aanbiedt. Ikzelf heb een simkaart bij MobileVikings en met 2000 smsen kom ik soms niet toe. In plaats van dan extra te betalen, heb ik besloten om WhatsApp voornamelijk te gaan gebruiken naar mensen die het ook hebben staan. Het is een chatprogramma die heel goed gelijkt op SMS. Meer kan/hoef ik er eigenlijk niet over te vertellen, want het maakt gebruik van het internet om berichten te versturen. Een beetje te vergelijken met emails versturen.

Naast het versturen van smsen, kan je via WhatsApp ook afbeeldingen, filmpjes, … doorsturen. Dit ook allemaal gratis via mobiel internet.

Ik stelde mezelf de vraag hoeveel data WhatsApp verbruikt. Met de 2Gb die ik van MobileVikings krijg hoef ik me zeker geen zorgen te maken. Maar wat als je eens in het buitenland zit. Wat is dan het voordeligst? Smsen of WhatsApp. Dankzij een kleine applicatie die mijn dataverbruik bekijkt ben ik tot volgende resultaten gekomen.

Na 10 dagen intensief gebruik van WhatsApp heb ik amper 5 Mb verbruikt. Onder intensief verbruik versta ik zeker meer dan 100 berichten verstuurt en nog eens 100 ontvangen, dit per dag.

Als je dit vertaalt naar MobileVikings termen in het buitenland dan zou ik 2,5 euro betalen om intensief contact te hebben. Als je dit zou moeten betalen per sms aan een waarde van 0,13 euro per verzonden bericht, dan zal die rekening veel hoger liggen!

WhatsApp downloaden voor:

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

