Home > Main > Update – Uitstel kosteloze stopzetting abonnementen

Update – Uitstel kosteloze stopzetting abonnementen

Op 4 januari 2012 heb ik een bericht geschreven over uitstel voor het kosteloos stopzetten van je abonnement. Ik heb na mijn antwoord van meneer Vincent Van Quickenborne  een mail gestuurd naar mevrouw Sabien Lahaye-Batteu.

Ik heb antwoord gekregen op de mail die ik haar heb gestuurd met de vraag wanneer de nieuwe regelgeving in werking zou treden. Dit is wat zij mij stuurde:

“Het kosteloos opzeggen van een telecom abonnement is één van de belangrijkste maatregelen in de nieuwe telecom wet waarover op de laatste Ministerraad van 2 december een akkoord werd bereikt.

Positief is dat de nieuwe minister bevoegd voor telecom, Johan Vande Lanotte, gisteren (11/01/2012) tijdens de bespreking van zijn beleidsbrief verklaard heeft dat hij waarschijnlijk niets zal wijzigen aan het ontwerp zoals goedgekeurd op 2/12/2011, dat trouwens al gewijzigd werd na advies van de Raad van State op het ontwerp in eerste lezing op 1/07/2011. De minister heeft gisteren ook verklaard nieuwe adviezen van de Raad van State te willen vermijden.

De timing van effectieve inwerkingtreding van de telecomwet is natuurlijk moeilijk in te schatten. Na goedkeuring op de Ministerraad (jan-feb?) moet het ontwerp nog ingediend worden in De Kamer, eventueel met hoorzittingen want het betreft een zeer technisch en lijvige tekst. Hopelijk kan het ontwerp dus nog in de eerste jaarhelft in werking treden, maar dit is een persoonlijke inschatting.”
Mevrouw Sabien Lahaye-Batteu. 

Ik hoop nu dat de inwerkingtreding van deze nieuwe regelgeving vlug tot stand komt, zodat er gemakkelijker van abonnement kan worden veranderd!

  1. Nog geen reacties
  1. januari 13, 2012 om 5:07 pm

Geef een reactie

