Home > Main > Review Mobile Vikings

Review Mobile Vikings

Ik kwam op de website van aanbieders.be waar gebruikers reviews kunnen schrijven over bepaalde producten/servicen. Mobile Vikings is er één van. Daarom wil ik zelfs een een review schrijven en mensen overtuigen om zelf ook de stap te zetten richting gratis mobiel internet. Ik ben zelfs al meer dan een half jaar een Viking en ga zeker niet veranderen.

Bij MobileVikings werken ze niet met een abonnement. Je kunt dus op elk moment beslissen om te veranderen naar Mobistar, Proximus of Base. Maar niettemin zijn ze de enige Belgische provider met het minste verloop. Alle andere providers gebruiken abonnement om de klanten te binden. MobileVikings gebruikt hun product en hun service om klanten te binden.

Wat biedt Mobile Vikings?

Opladen voor €15:

  • 2Gb dataverbruik
  • 1000 smsen naar andere providers
  • 1000 smsen naar andere MobileVikings
  • € 15 belwaarde (+ 62 minuten bellen)

De mogelijk bestaat ook om te herladen voor €25 en voor €40.

Tot op heden heb ik enkel nog maar de algemene dingen van MobileVikings opgesomd. Nu even over mijn eigen ervaringen. Ik ben in het bezig van de Samsung Nexus S, een smartphone. Het is heel gemakkelijk om eens iets op te zoeken als je onderweg bent. Ik neem af en toe de trein, en via mijn smartphone kan ik eenvoudig kijken wanneer ik mijn volgende trein heb. Ik hoef niet alles meer van vooraf te plannen en op te schrijven. Ik kan nu gaan en staan waar ik wil.

Ik ben ook vaak onderweg met mijn auto. Met mijn gsm bij de hand moet ik niet meer bang zijn dat ik de weg niet zal terugvinden. Via Google Maps weet ik altijd waar ik ben, en waar ik naartoe moet.

Twitter en Facebook spreken me ook heel erg aan, sociale media in het algemeen eigenlijk. Het is heel handig om tweets te plaatsen, of status updates te posten.

Een van DE stokpaardjes van MobileVikings is hun klantenservice. Ze zijn heel erg actief op sociale netwerken zoals TwitterFacebook en Google+. Op die manier blijven ze in contact met hun klanten. Als er iemand (klant of niet) een vraag heeft, zullen ze hier heel vlug op reageren. Meestal heb je direct een antwoord. Sommige Vikings zijn ook bereid om elkaar te helpen. Dit is de volledige omgekeerde wereld van Proximus, Mobistar of Base. Als Viking ben je trots op je provider. Je hoort bij een beperkte groep mensen die kunnen zeggen: “Ik heb gratis onbeperkt* internet.”

Zelfs in slechte tijden blijft MobileVikings communiceren met hun klanten. Met in slechte tijden bedoel ik dan, als er een panne is. Ze houden hun klanten up to date over alle nieuwe evoluties.

I’m proud to be a Viking! Become a Viking yourself!

Mijn rating

Prijzen / tarieven (5/5)
Klantendienst (5/5)
Fakturatie  (5/5)
Activering/overstap  (5/5)
Gesprekskwaliteit  (5/5)
TEVREDENHEIDS  (5/5)
Advertenties
  1. Robbie
    december 21, 2011 om 10:36 am

    Hallo Gregory,

    Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een Samsung Nexus S en ben al klant van Mobile Vikings.
    Ik krijg alleen mijn data netwerk van MV niet ingesteld…
    Zou jij even volgende instellingen kunnen controleren?
    Name: Mobile Internet
    APN: web.be
    Proxy:
    Port:
    Username: web
    Password: web
    Server:
    MMSC:
    MMS proxy:
    MMS port:
    MCC: 206
    MNC: 20
    Authentication type: PAP
    APN type: internet
    APN protocol: IPv4/IPv6

    Mvg

    • december 21, 2011 om 2:30 pm

      Dag Robbie,

      Ik heb eens jouw instellingen vergeleken met de mijne en alles komt overeen. Behalve bij APN type staat er bij mij Default. Voor de rest komt alles overeen.

      Ik zou niet weten waaraan het ligt. Je neemt best eens contact op met MobileVikings zelf via Facebook of twitter.

      mvg
      Gregory

      • Robbie
        december 21, 2011 om 3:13 pm

        Hey Gregory,

        Het werkt ondertussen ineens wel.
        Helaas weet ik niet wat ik veranderd heb.
        Het enige wat ik kan bedenken is het volgende.
        Omdat mijn data verkeer niet werkte heb ik deze morgen mijn Data disabled. Ik zette juist mijn Data access weer aan en ineens zie ik het 3G logootje naast mijn reception staan.

        Problem solved dus.

        Alvast bedankt voor je reactie!

      • december 21, 2011 om 4:14 pm

        Robbie, ik ben blij dat het probleem is opgelost. Als je nog vragen hebt ivm de nexus s of van mobilevikings.. Je mag ze gerust stellen! Mvg Gregory

  2. Robbie
    december 26, 2011 om 2:07 pm

    Hey Gregory,

    Ik heb een ander probleem…
    Ik kan mobiel internetten, maar ik kan vreemd genoeg niet bellen of sms’en (ontvangen/verzenden).
    Als ik wil bellen dan krijg ik de melding No Mobile Network.

    Enig idee?

    Mvg,
    Robbie

    • december 26, 2011 om 5:05 pm

      Dag Robbie,

      Heb je al eens geprobeerd om je toestel uit te doen en terug aan te leggen? MIsschien zijn er problemen in jouw buurt met de provider.

      Ik kan wel bellen en smsen!

      Grtz
      Gregory

  3. Robbie
    december 26, 2011 om 5:18 pm

    Hey Gregory,

    Ik heb het probleem gevonden.
    Blijkbaar is het niet voldoende om enkel web.be APN aan te maken.
    Ik heb de standaard APN’s laten aanmaken en dan de web.be APN terug toegevoegd.
    APN enablen en nu werkt alles terug.

    Mvg,
    Robbie

    • december 26, 2011 om 5:25 pm

      Robbie, Ik ben blij dat je het hebt gevonden.

      Hopelijk vanaf nu geen problemen meer :).

      mvg
      Gregory
      Proud To Be A Viking!

  4. Pascal
    januari 25, 2012 om 7:14 pm

    Ik heb zelf ook een Nexus s en Mobile Vikings… Probleem dito, alle instellingen maar geen verbinding. Is APN-type nu internet of default ? APN protocol: IPv4/IPv6 kan ik niet vinden in het APN menu. Hoe kan ik op de Nexus s Data access op en af zetten ??

    Alvast bedankt,

    Pascal

    • Pascal
      januari 25, 2012 om 7:34 pm

      Blijkbaar is APN-type “default” : ik heb data ! Eindelijk na 1 week proberen, hard resetten en uiteindelijk een nieuwe sim … Enfin bedankt voor dat ene zinnetje, Gregory… Ik was bijna van plan de pijp aan maarten te geven !

      • januari 25, 2012 om 7:54 pm

        Pascal, ik ben blij dat ik kunnen helpen heb. Veel plezier met MobileVikings.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: